De voorpret

We hebben een soort van schema opgesteld qua dagen waarop we dingen gaan bezoeken/bezichtigen of gaan verkennen omdat ik graag van tevoren van alles wil uitzoeken en wil bespreken met Kevin zodat we een plan hebben om onze dagen mee te vullen. Ik voel me daar prettig bij omdat ik nu al 3 vakanties heb gehad waarbij er dik 2 uur verloren gaat aan het praten over wat we zouden kunnen gaan doen en dat met elkaar afstemmen en β€˜gaan’. Ik ben een doener; of eigenlijk meer een planner. Ik wil weten waar ik aan toe ben. Als we gaan lummelen, dan gaan we lummelen. Maar als we trek hebben in cultuur opsnuiven, wil ik gewoon cultuur opsnuiven en wel stand pede vertrekken. Met een kind heb je al weinig tijd omdat je rekening moet houden met slaapjes en een bepaald ritme (wij althans, ons kind houdt van ritme – en wij ook).

Bovendien lijd ik aan een zeldzame vorm van vakantie-ADHD. Dat zou je niet zeggen als je me in het dagelijks leven kent, maar op vakantie sta ik echt binnen no time te trappelen om van alles te gaan doen waardoor mijn omgeving mij vrijwel binnen een paar dagen goed zat is wegens totale uitputting. Ook daarom is het wel prettig om een soort van planning aan te houden. Dan weet ik waar ik omheen kan gaan stuiteren! Dit is ongeveer de planning die we willen aanhouden:

Dag 1 Zaterdag – aankomst
Dag 2 Zondag – omgeving verkennen (Missen-Wilhams)
Dag 3 Maandag – Immenstadt verkennen
Dag 4 Dinsdag - Neuschwanstein/Hohenschwangau
Dag 5 Woensdag - Omgeving verkennen (Kempten?)
Dag 6 Donderdag - Bergbauernmuseum
Dag 7 Vrijdag - Omgeving verkennen (Oberstdorf?)
Dag 8 Zaterdag - Schloss Posenhofen & omgeving
Dag 9 Zondag - Grosser Alpsee zwemmen
Dag 10 Maandag - Ravensburger spieleland
Dag 11 Dinsdag - Wies Church
Dag 12 Woensdag - Boswandeling/zwemmen
Dag 13 Donderdag - Oostenrijk
Dag 14 Vrijdag - Zeppelinmuseum

Maar de dagen kunnen nog wisselen/afwijken; net waar we zin in hebben. We weten eigenlijk allebei al bij voorbaat dat we niet naar het zeppelinmuseum gaan. Dat omdat de website saai was, het onderwerp op zich best wel saai is en omdat we daar gewoon geen trek in hebben. Het was meer dat dat ding op de lijst kwam te staan omdat ik boos werd op Kevin.

Ik zat tijdens de voorpret alvast dingen op te zoeken die we "ZOUDEN KUNNEN" doen tijdens de vakantie en deed diverse suggesties. Waarbij mijn schatz de ene na de andere flauwe opmerking zat te maken en ook geregeld β€˜niks’ wilde doen en dergelijke. Op een goed moment zei ik: ja allemaal prima, maar je gaat nu zelf maar twee dingen op de lijst zetten die je wil doen; het is ook jouw vakantie. Ik zit hier al het werk te doen; ga jij nu maar eens wat uitkiezen. Toen kwam hij met Ravensburger Spieleland – en daar had ik zelf niet bij stil gestaan (ik was aangenaam verrast) en met het zeppelinmuseum. Ik vroeg hem of hij dat serieus meende te willen zien. Waarbij hij een serieus gezicht hield en een verhaal deed waarbij hij echt bijna geloofwaardig overkwam; dus ik heb het laten rusten. Maar we waren nog geen week verder of hij zei al van: ja, we kunnen ook niet gaan, er lijkt me bij nader inzien toch niet zoveel aan

Smile

Ondertussen heb ik een lijst met plaatselijke horeca gemaakt en heb ik supermarkten incl. openingstijden opgeschreven. Ik heb de bezichtigingen die op de planning staan opgezocht, entreeprijzen en openingstijden genoteerd en vooral ook wanneer ze gesloten zijn; want sommige dingen zijn alleen op vrijdag, zaterdag en zondag open en andere dingen juist gesloten op zondag, etc. Anders rijden we anderhalf uur voor een kasteel; blijkt het kasteel niet open te zijn – dat is ook weer zo zonde. Nou ja, zo ben ik ook bezig geweest met een paklijst en werk ik gewoon structureel al mijn to-do-, to-buy- of to-pack-lijstjes af.

Ik zie het meest op tegen de heen- en terugreis. Acht en een half uur achter elkaar rijden; maar omdat we natuurlijk ook tussentijds stoppen om even een pauze te nemen wordt het veel langer. Ik vraag me echt af hoe Sebastian het gaat volhouden. We hebben voor hem een traytafeltje om op te spelen/kleuren/eten/drinken en een tablet-hoofdsteunhouder. We gaan om de zoveel tijd stoppen en even de benen strekken etc. Maar het blijft spannend met zo’n mini-peuter van bijna 2 jaar.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!